KSR med i bilsport

Allmänt Race-snack
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 734
Blev medlem: onsdag 18 augusti 2004 09:47:12
Ort: Oskarshamn
InläggPostat: fredag 21 december 2007 19:05:39
ksr är med i bilsport nr 1-2 nu tack vare av att mikael borggren med sin saabsther kört tredje snabbast i klubbfinalen 2007 grymt jobbat å fått med ksr utåt [smilie=icon_thumleft.gif]
Saab 900 -94 Liket
Saab 9-5 2.3T Kombi
http://www.garaget.org/tobben86
www.tbracing.se
Användarvisningsbild
Medlem 2011
Inlägg: 1869
Blev medlem: tisdag 24 juni 2003 14:20:00
Ort: Trekanten
InläggPostat: lördag 22 december 2007 13:53:39
Får la ta å gratulera Diket som satte 3:e bästa tid på bara 2 försök lr va de blev innan motorhaveri.

Sen får man ju inte glömma att bilen som kom 2:a e ju byggd av Erik så han ska ju ha ett grattis till en ruskigt snabb bil:)

Sen att Tottes 152:a täcker hela kalendern e ju inte fel :D
Brumm brumm å summ summ....

Medlem 2011
Inlägg: 51
Blev medlem: torsdag 09 september 2004 19:02:13
Ort: Vassmolösa
InläggPostat: lördag 22 december 2007 15:12:48
Tackar tackar kembring....

Det var inte 2 rundor som hans med tyvärr utan det var 1 rundan på kalla däck som denna tiden sattes.......

Jävligt surt att inte få ett par rundor till så man kunde fått någon vettig tid 2+ grader kanske då jag körde första bil ut och kalla r-däck så går det ju inte ta i direkt men det var ju heler inte meningen med denna repan att ta i utan jag skulle ju "bara" värma däcken och satsa reporna efter men så blev det ju inte när motorjäveln sa upp sig.....

Mvh:Mikael"Diket" Borggren
Mikael"Diket" Borggren

Kör:Saabsther ss7

Särskilt tack till: Ralphs Däck,Jolisvets,Astander Engineering,Kalmar bläster och lack,Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l som gjort detta möjligt....
Användarvisningsbild
Medlem 2011
Inlägg: 1869
Blev medlem: tisdag 24 juni 2003 14:20:00
Ort: Trekanten
InläggPostat: söndag 23 december 2007 14:28:09
Diket skrev:Tackar tackar kembring....
Det var inte 2 rundor som hans med tyvärr utan det var 1 rundan på kalla däck som denna tiden sattes.......
Jävligt surt att inte få ett par rundor till så man kunde fått någon vettig tid 2+ grader kanske då jag körde första bil ut och kalla r-däck så går det ju inte ta i direkt men det var ju heler inte meningen med denna repan att ta i utan jag skulle ju "bara" värma däcken och satsa reporna efter men så blev det ju inte när motorjäveln sa upp sig.....
Mvh:Mikael"Diket" Borggren


Hehe ännu mer respekt i tiden då. :D

Släng ihop en motor som håller (hosthost opel) nu så kommer du kapa tiderna grymmt mkt :wink:
Brumm brumm å summ summ....
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 734
Blev medlem: onsdag 18 augusti 2004 09:47:12
Ort: Oskarshamn
InläggPostat: söndag 23 december 2007 16:16:34
eller ta å plocka ihop en saab t5 motor, dom håller bättre ;)
Saab 900 -94 Liket
Saab 9-5 2.3T Kombi
http://www.garaget.org/tobben86
www.tbracing.se

Medlem 2011
Inlägg: 51
Blev medlem: torsdag 09 september 2004 19:02:13
Ort: Vassmolösa
InläggPostat: söndag 23 december 2007 17:48:13
Det går inte att byta motortyp i en seven som är byggd som min.......

Det finns helt enkelt inga utrymmen någonstans utan bilen är till stora delar byggd runt motorn......

Förresten kembring jag kollade på det dära med opelknotan och det sket sig tvärt dom är felvända avgas kontra insug.........
Mikael"Diket" Borggren

Kör:Saabsther ss7

Särskilt tack till: Ralphs Däck,Jolisvets,Astander Engineering,Kalmar bläster och lack,Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l som gjort detta möjligt....
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 734
Blev medlem: onsdag 18 augusti 2004 09:47:12
Ort: Oskarshamn
InläggPostat: söndag 23 december 2007 18:10:11
är inte t5 motorn likadant uppbyggt storleksmässigt å kring utrustning som en t8 motor?
Saab 900 -94 Liket
Saab 9-5 2.3T Kombi
http://www.garaget.org/tobben86
www.tbracing.se

Medlem 2011
Inlägg: 51
Blev medlem: torsdag 09 september 2004 19:02:13
Ort: Vassmolösa
InläggPostat: söndag 23 december 2007 18:16:33
Finns ingenting som är likt på något sätt och vis nånstans det största problemet är vilken sida av bilen som blir avgassida och vilken som blir insugssida........
Mikael"Diket" Borggren

Kör:Saabsther ss7

Särskilt tack till: Ralphs Däck,Jolisvets,Astander Engineering,Kalmar bläster och lack,Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l som gjort detta möjligt....
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 734
Blev medlem: onsdag 18 augusti 2004 09:47:12
Ort: Oskarshamn
InläggPostat: söndag 23 december 2007 18:54:34
okey har inte så stor koll på t8 så de stämmer säkert dom du säger, var bara en tanke
Saab 900 -94 Liket
Saab 9-5 2.3T Kombi
http://www.garaget.org/tobben86
www.tbracing.se
Användarvisningsbild
vice ordförande
Inlägg: 5602
Blev medlem: onsdag 29 oktober 2003 22:08:35
Ort: Kalmar
InläggPostat: måndag 24 december 2007 10:02:22
Fick lära mig på en Saab/Opel kurs att det finns mängder av trim till "t8" motorn, går ju att köpa en fabrikstrimbyggd sådan motor (endast till tävlingskörande då) i utförande 150/175/210/280/350/480/640/720/1200/1400häst.
Fast i dom övre stegen blir den ju förståss skitdyr, bara insuget till 1400hk varianten kostar ju 80.000kr :wink:

"T8" motorn sitter ju i mängder av bilar, inte bara opel/saab, och det är en fantastikt bra motor.
ECCC Medlem #9

Saab 9-5 2,3T / 9000 2,3t
Opel Rekord 2,0i / Rekord 2,3T / Astra 1,6i

Medlem 2011
Inlägg: 51
Blev medlem: torsdag 09 september 2004 19:02:13
Ort: Vassmolösa
InläggPostat: måndag 24 december 2007 11:42:45
Jo visst är det så men det funkar heller inte riktigt så...... vi ka nväl säga som såhär jonas dom är lite dryga dom där på andra sidan atlanten som har pysslat med detta... :roll:

Sen så har dom aldrig plockat med Saab varianten av motorn som är på 2,0 liter utan dom bråkar med 2,2 varianten till att börja med men sen så strokar dom ner till 2 liter men dom använder aldrig Saab motorns slag och vevtapps dimension utan dom kör en vanligare dimension som dom har i hondor och nascar 48mm tapp om jag inte minns fel....

Sen är det som du säger inte särskilt billigt heller vissa grejor som billet veven ligger väl på 20-30 loppor.....

Sen så kör dom i dom flesta riktigt effektstinna spisarna med methanol istället för bensin vilket resulterar i att dom slipper samma värme utveckling....

Det går använda deras spec främst om man ska ha jättemycket effekt men om man vill försöka byta så lite som möjligt och hålla någon form av budget så funkar det inte något vidare.....

Sen ska man tänka på att dom bara verkar plocka ihop dragrace motorer mer eller mindre....

Ha det..

Och God Jul på er
Mikael"Diket" Borggren

Kör:Saabsther ss7

Särskilt tack till: Ralphs Däck,Jolisvets,Astander Engineering,Kalmar bläster och lack,Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l som gjort detta möjligt....
Användarvisningsbild

Seriös Racer
Inlägg: 771
Blev medlem: måndag 05 januari 2004 17:52:55
Ort: Kalmar
InläggPostat: tisdag 25 december 2007 18:39:42
Kemargoi skrev:
Sen får man ju inte glömma att bilen som kom 2:a e ju byggd av Erik så han ska ju ha ett grattis till en ruskigt snabb bil:)



Man fpr tacka för berömmet. Det gick riktit bra på SS-finalen, men vi åkte ju tyvärr ännu snabbare dagen innan med ett annat gäng. Men man kan inte få allt. Bilen går riktigt bra i det snabba partiet, där var vi faktiskt snabbare än Samuel när vi klockade. Dock är bilen lite för understyrd för att åka riktigt fort i det långsamma. Vintern skall spenderas med att få lite trevligare balans i bilen och labba klite mmed krängare och fjädrar så skall vi väl se om det inte skall gå att förbättra tiden en bra bit till. *håller tummarna*
/Erik Petersson
Ordförande, Honda Performance Club
Honda Civic -92

Medlem 2011
Inlägg: 51
Blev medlem: torsdag 09 september 2004 19:02:13
Ort: Vassmolösa
InläggPostat: tisdag 25 december 2007 19:13:54
Och sen får inte herr erik inte glömma att han ska bli kraftigt förpassad bakom mig så ordningen är återställd.......... :lol:

Du får aldrig vara snabbare än mig så är det bara inse fakta.....

Denna gången blev det ju dessvärre så och det får jag väl ta då men aldrig mer.... bahhhh.... :shock:


\:D/

Mvh
Mikael"Diket" Borggren

Kör:Saabsther ss7

Särskilt tack till: Ralphs Däck,Jolisvets,Astander Engineering,Kalmar bläster och lack,Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l som gjort detta möjligt....
Användarvisningsbild

Farlig
Inlägg: 943
Blev medlem: söndag 24 augusti 2003 12:21:10
Ort: borgholm
InläggPostat: tisdag 25 december 2007 21:45:32
Erik skrev:
Kemargoi skrev:
Sen får man ju inte glömma att bilen som kom 2:a e ju byggd av Erik så han ska ju ha ett grattis till en ruskigt snabb bil:)



Man fpr tacka för berömmet. Det gick riktit bra på SS-finalen, men vi åkte ju tyvärr ännu snabbare dagen innan med ett annat gäng. Men man kan inte få allt. Bilen går riktigt bra i det snabba partiet, där var vi faktiskt snabbare än Samuel när vi klockade. Dock är bilen lite för understyrd för att åka riktigt fort i det långsamma. Vintern skall spenderas med att få lite trevligare balans i bilen och labba klite mmed krängare och fjädrar så skall vi väl se om det inte skall gå att förbättra tiden en bra bit till. *håller tummarna*



har du sålt bilen?? eller varför kör du inte själv??


//Martin
Tittade in, å inuti satt en inuit å tittade ut
Användarvisningsbild

Seriös Racer
Inlägg: 771
Blev medlem: måndag 05 januari 2004 17:52:55
Ort: Kalmar
InläggPostat: onsdag 26 december 2007 13:53:45
Därför att Scotte kör SS avsevärt mkt snabbare, o jag var sugen på att få reda på hur fort bilen kunde gå i SS. Det var Scottes förslag att han skulle köra min bil i reportaget istället för sin egen, som det hade blivit annars. Det var en rolig grej helt enkelt. Scotte slog ju Gullabo med över en sekund med min bil, så han kan köra fwd i SS som få andra i landet.
/Erik Petersson
Ordförande, Honda Performance Club
Honda Civic -92

Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron