Eftersnack LSR 2011

Övriga evenemang och tillställningar.
Användarvisningsbild
ledamot
Inlägg: 325
Blev medlem: söndag 11 december 2005 23:51:24
Ort: Kalmar
InläggPostat: söndag 10 juli 2011 21:57:49
Här diskuterar vi LSR 2011 och tar emot synpunkter för att göra 2012 ännu bättre.
/styrelsen
_______________________________________
Jonas Kellander
ECCC #33
Saab 9-5 Vector 2.3t SC MY03
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 545
Blev medlem: lördag 18 oktober 2003 17:04:48
Ort: kalmar
InläggPostat: måndag 11 juli 2011 09:36:38
bättre marknadsföring nästa år så kommer det bli ett toppenevent en lagom bit ifrån kalmar istället för dessa 25 mil åt alla vädersträck som det annars är!

jag är supernöjd eftersom det gavs mycket tid till egen körning men en partycamping utan folk blir inte riktigt en partycamping så bättre marknadsföring. annars är det hatten av för ett toppenevent som täcker in det mesta!

ps jag slaktar gärna min 318is där nästa år också 8)
¤:::BERGET RACING:::¤
Racing in a Japs is like the Special Olympics... even if you win, you´re still retarded!
Användarvisningsbild
vice ordförande
Inlägg: 5602
Blev medlem: onsdag 29 oktober 2003 22:08:35
Ort: Kalmar
InläggPostat: måndag 11 juli 2011 17:17:38
Finns en del att anmärka på, detta skrevs på garaget och sammanfattar väl ganska bra:

Ok, konstruktiv kritik:

* Dålig info om allt egentligen, både innan och under evenemanget.
* Ingen/mycket lite annonsering ang evenemanget = lite folk.
* Inga barnaktiviteter vilket var utlovat
* För lite soppåsar på området
* Dåligt informerad personal, kändes som om nästan ingen visste någonting tyvärr.
* Tråkigt att man inte kunde köra allt under alla dagar. utan tex endast superstage på söndagen.
* Ingen matservering under söndagen då allt plockades ner redan på morgonen.
* samt att ni la detta evenemang på samma helg som det var körning på mantorp OCH norska gatbil, jag tror det hade kommit mer folk om ni la evenemanget på en "ledig" helg.



För egen del så tillägger jag:

* Att vi hade ett datorproblem som ställde till det ganska rejält för oss själva.
Vi har en dator vid starten där vi knappar in startnr och som har hand om själva tidtagningen.
Denna kopplas ihop med ett par andra datorer i sekreteriatet via en trådlös router och den har fungerat klockrent vid alla tidigare blackrace, aldrig varit några problem.
I helgen så ville den dock inte vara med oss, den syntes i nätverkslistan men gick inte att kontakta.
Detta gjorde att vi fick använda en dator istället för flera och krånglade till det en hel del för oss... lade massvis med tid för att försöka få igång det...
Hade datorbiten funkat som normalt hade vi kunnat köra igång 402m redan på morgonen istället.
Till nästa gång ska vi köpa sladd och köra på trådbundet.. DET funkar alltid!!!

* En viss samarbetspartner skötte inte sina arbetsuppgifter och åttaganden, vilket gjorde att vi från ECCC fick göra andras jobb oxå, vilket vi inte hade folk till... vart inte så bra.. (med tanke på det så var det väl "tur" att det inte kom fler)



MYCKET kommer göras annorlunda nästa år, detta har varit djävligt lärorikt för oss inblandade!
ECCC Medlem #9

Saab 9-5 2,3T / 9000 2,3t
Opel Rekord 2,0i / Rekord 2,3T / Astra 1,6i

Medlem 2011
Inlägg: 1004
Blev medlem: onsdag 21 april 2004 22:20:06
Ort: Red Street
Jag rullar i:
BMW, Porsche och VW.
InläggPostat: måndag 11 juli 2011 17:44:36
Fick ni tag på en tidtagningsanläggning till söndagen sen, eller roddade ni ihop något eget?
Apropå Springsteens "Racing in the street":

One of his best songs. The strips change, the cars change, the girls change. The heartache, the racing and the song stays the same...


Övningskörare
Inlägg: 3
Blev medlem: tisdag 19 juni 2007 03:14:03
Ort: Kalmar
InläggPostat: måndag 11 juli 2011 18:54:15
Ja Pp. Vi fick låna er tidtagning av bosse.Tack för hjälpen med numret:)

Medlem 2011
Inlägg: 1004
Blev medlem: onsdag 21 april 2004 22:20:06
Ort: Red Street
Jag rullar i:
BMW, Porsche och VW.
InläggPostat: måndag 11 juli 2011 20:14:12
You owe me one, Becky. Bara så att du vet det :wink:

I övrigt då? Blev det några tider? Blev det några skandaler? Blev det några bilder?
Apropå Springsteens "Racing in the street":

One of his best songs. The strips change, the cars change, the girls change. The heartache, the racing and the song stays the same...
Användarvisningsbild
sekreterare
Inlägg: 1998
Blev medlem: lördag 13 december 2003 23:22:10
Ort: Kalmar
InläggPostat: måndag 11 juli 2011 20:21:06
Michel fotade en del och bilder är utlovade på hans hemsida xoffart.se
nu fanns det ännu inga bilder
STCS #5143 ECCC #3
Rökning dödar. Och om du dör, mister du en mycket viktig del av ditt liv
Om du sparkar en tiger i baken, bör du vara beredd på att handskas med dess käftar
Katt = litet däggdjur med attitydproblem
Om du har ett paraply uppstucket i röven är det dumt att fälla upp det
Användarvisningsbild

Småtrimmare
Inlägg: 111
Blev medlem: onsdag 21 april 2004 08:29:45
Ort: Torsås
InläggPostat: måndag 11 juli 2011 21:09:34
Lite ris och ros från mig oxå då.

De tråkiga va som sagt lite väl dåligt med folk och inte bara 5100-körningen på mantorp och gatebil utan tror västerås lockade en del oxå så därför kändes de lagom tomt på kvällen bl.a. och ingen klubbfight som jag hade sett fram emot att titta på. Lite för lite info om när saker och ting började samt kaaanske lite lite större matutbud så man slapp köra in till hultsfred varje gång man blev hungrig istället för att köpa en bullens för 20 spänn. Dock inte så långt till hultsfred men ändå. :oops: Kanske en lite roligare driftingbana med lite högre hastighet.

Raskt över till de positiva börjar jag med att säga att jag hade en riktig kanonhelg förövrigt. Riktigt trevlig personal m.fl. överallt och väldigt tillmötesgående vilket gör att humöret stannar på topp. Klockrent underlag, felfria körningar (iaf för mig), bra arrangerat med tanke på första gången ni gjort de såhär stort, enorm yta på området som jag tror ni kan utnyttja mer till nästa år, mindre folk=mer körning för mig :D . För att slutfatta mina åsikter så kan jag säga att om de hade varit mellan 2000-10.000 pers som vissa hoppades på så hade de varit (för mig) ett av de absolut grymmaste eventet jag varit på.

Ungefär så har jag tänkt så tackar så jättemycket för denna kalashelg och meddelar att jag garanterat åker dit nästa år igen och hoppas på att få lika roligt och trevligt igen om inte mer. :)
Den som vågar gasa fullt, har trimmat för lite!!

Brukis: Vectra gt

Nöjesbil: Kadett gsi


Övningskörare
Inlägg: 36
Blev medlem: tisdag 12 juli 2011 01:10:13
Ort: Karlskrona
Jag rullar i:
Volvo V70T5
InläggPostat: onsdag 13 juli 2011 00:38:24
Ifall man räknar med alla "problem" tycker jag ändå hela eventet blev riktigt bra, det hade kunnat komma lite mer folk, men vi kommer se över marknadsföringen till nästa år, alla fick ju köra tills de inte orkade mer (förutom kanske tucson då, men det e inte vårt fel att soppan tog slut! ;)) och det va ju mkt uppskattat, sedan blev ju SS pga vissa omständigheter lite försenat, men även det löste sig över förväntan, och många fick köra flera rundor med tidstagning...

Nästa år tror jag att vi kommer att slå väldigt många andra träffar i landet med detta! =)

Jo, jag har utlovat bilder, de kommer snart upp på xoffart.se, men då jag hatar "snabb"framkallade JPEG bilder så sitter jag as we speak och framkallar bilderna, allt för att ni skall få så bra och snygga bilder som möjligt! =)

MVH
Volvo V70 T5 - Ajoli, "Fartmonstret"
Volvo 850 GLT - Pegacus, "Silvertejpsmaffian"


Övningskörare
Inlägg: 36
Blev medlem: tisdag 12 juli 2011 01:10:13
Ort: Karlskrona
Jag rullar i:
Volvo V70T5
InläggPostat: onsdag 13 juli 2011 14:47:52
Nu har det börjat dyka upp lite bilder på xoffart.se

Se och njut!

MVH
Volvo V70 T5 - Ajoli, "Fartmonstret"
Volvo 850 GLT - Pegacus, "Silvertejpsmaffian"
Användarvisningsbild
sekreterare
Inlägg: 1998
Blev medlem: lördag 13 december 2003 23:22:10
Ort: Kalmar
InläggPostat: onsdag 13 juli 2011 18:31:15
Xoffis skrev:Nu har det börjat dyka upp lite bilder på xoffart.se

Se och njut!

MVH



[smilie=icon_thumright.gif]
STCS #5143 ECCC #3
Rökning dödar. Och om du dör, mister du en mycket viktig del av ditt liv
Om du sparkar en tiger i baken, bör du vara beredd på att handskas med dess käftar
Katt = litet däggdjur med attitydproblem
Om du har ett paraply uppstucket i röven är det dumt att fälla upp det
Användarvisningsbild
vice ordförande
Inlägg: 5602
Blev medlem: onsdag 29 oktober 2003 22:08:35
Ort: Kalmar
InläggPostat: onsdag 13 juli 2011 19:19:07
Schyssta bilder :)




Uppsnappade resultat på andra forum:

DanneJ var bäst i drifting.
Johannes Gustavsson vann ståendekilometern.
Vinnaren i SS var Csongi från sölvesborg..Barne kom tredjeplats!
402m resultat nedan:

Bild
ECCC Medlem #9

Saab 9-5 2,3T / 9000 2,3t
Opel Rekord 2,0i / Rekord 2,3T / Astra 1,6i


Övningskörare
Inlägg: 2
Blev medlem: tisdag 12 juli 2011 17:20:19
InläggPostat: torsdag 14 juli 2011 08:01:32
Till att börja med, Hatten av för alla i eccc som arrangerar Blackrace och LSR, ni ger oss gasglada chansen att rasta av oss på ett legalt sätt. Vad det gäller LSR så är alla barn i början, det finns lite att jobba på men hjälps vi åt att få dit folk så kan det bli hur bra som helst nästa år.

PK "DBR"


Övningskörare
Inlägg: 36
Blev medlem: tisdag 12 juli 2011 01:10:13
Ort: Karlskrona
Jag rullar i:
Volvo V70T5
InläggPostat: torsdag 14 juli 2011 16:23:59
Nu ligger det 145 bilder uppe på xoffart.se från LSR, kommer senare lägga ut ännu fler, se och njut!

MVH
Volvo V70 T5 - Ajoli, "Fartmonstret"
Volvo 850 GLT - Pegacus, "Silvertejpsmaffian"


Racer
Inlägg: 619
Blev medlem: måndag 01 september 2003 22:30:58
Ort: Kalmar
InläggPostat: torsdag 14 juli 2011 17:35:49
Klart positivt överraskad lite mer folk men det kommer nog
Bild
R33 GT-R
E30 325 Turbo
E36 318IS
Alfa Romeo 156 2,0ts

Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"

Återgå till Evenemang

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron