Plexiglasrutor

Snack relaterat till fordonsteknik :)
Användarvisningsbild

Småtrimmare
Inlägg: 191
Blev medlem: lördag 19 juli 2003 01:22:38
Ort: Karlskrona
InläggPostat: söndag 31 januari 2010 21:59:54
Någon som vet vart i kalmartrakten man kan få tag på plexiglas att göra rutor av till ett bra pris?
Om man inte vågar riskera sitt liv, va har man då för liv?

.: Volvo 240 TIC :.

Medlem 2011
Inlägg: 1004
Blev medlem: onsdag 21 april 2004 22:20:06
Ort: Red Street
Jag rullar i:
BMW, Porsche och VW.
InläggPostat: söndag 31 januari 2010 22:13:51
Ingen ärlig aning, men ring runt glashandlarna och fråga efter polykarbonat, minst 3mm tjock. Då är det splitterfritt, vilket inte vanlig plexi är. Sen finns det olika hårdheter och ytbehandlingar, men repkänsligt kommer det alltid att vara. Och var medveten om att farbror besiktningsmannen kan få ett lättare hjärnsläpp över dem...
Apropå Springsteens "Racing in the street":

One of his best songs. The strips change, the cars change, the girls change. The heartache, the racing and the song stays the same...
Användarvisningsbild
vice ordförande
Inlägg: 5602
Blev medlem: onsdag 29 oktober 2003 22:08:35
Ort: Kalmar
InläggPostat: måndag 01 februari 2010 19:36:03
Ölandsglas säljer (franska vägen)
ECCC Medlem #9

Saab 9-5 2,3T / 9000 2,3t
Opel Rekord 2,0i / Rekord 2,3T / Astra 1,6i
Användarvisningsbild

Småtrimmare
Inlägg: 191
Blev medlem: lördag 19 juli 2003 01:22:38
Ort: Karlskrona
InläggPostat: måndag 01 februari 2010 20:10:52
Okej men de e bara tänkt att ja ska ha dom på Mantorp, måste bygga luftintag och leda in luft i bilen så man slipper köra runt i en bastu :P

P.P. skrev:Ingen ärlig aning, men ring runt glashandlarna och fråga efter polykarbonat, minst 3mm tjock. Då är det splitterfritt, vilket inte vanlig plexi är. Sen finns det olika hårdheter och ytbehandlingar, men repkänsligt kommer det alltid att vara. Och var medveten om att farbror besiktningsmannen kan få ett lättare hjärnsläpp över dem...
Om man inte vågar riskera sitt liv, va har man då för liv?

.: Volvo 240 TIC :.

Medlem 2011
Inlägg: 1004
Blev medlem: onsdag 21 april 2004 22:20:06
Ort: Red Street
Jag rullar i:
BMW, Porsche och VW.
InläggPostat: måndag 01 februari 2010 21:56:13
Bah, så känslig du är :wink: "Stofilläge på: Testa 45min rattande i racetempo en högsommardag på knutstorp i full racemundering (och ni vet ju hur snyggt jag fyller ut en så...)så får ni se på fan. Stofilläge av"

Det fanns nog en anledning till att Richard Rydell brukade knata ner i bastun med overall och hjälm på för ett träningspass då och då.
Hojta gärna till när du fått prisuppgifter. Jag har MÅNGA kilon att spara på att byta ut glasverandan bak på Porschen.
Apropå Springsteens "Racing in the street":

One of his best songs. The strips change, the cars change, the girls change. The heartache, the racing and the song stays the same...

Återgå till Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron