long life service problem på audi
15 inlägg
• Sida 1 av 1
Har sökt lite på audis long life service som verkar vara rätt kass. Verkar finnas rätt många bilar som går ner sig efter några tusen mil bara ibland på grund av att man kört longlife. Någon som vet mer om detta fenomen och hur ofta det är?
ECCC Medlem #1
|
|
Problemet vid long life service e väl att dom "kocksar" igen i silen till oljepumpen så du tappar oljetrycket vid belastning.
Så förstod ja det som iaf när jag pulade med en Passat 1.8T på jobbet för några månader sen. Lätt åtgärdat om man hittar det i tid, ner med framvagnsbalken lite sen ner med tråget å sen byt silen å packningen sen ihop med allt igen å kör vanlig service efter det. Audin jag hade servade ja va 1000mil när Linda pendlade å svärföräldrarnas Audi har ja nu lagt vanlig service på för enligt mig som fackman i ämnet så är long life ett stort skämt som förstör mer än gör nytta. Om du köper en bil som är long life servad så kör en invändig motorrengörning sen startar du om å kör vanlig intervall istället så håller den mkt längre. Ska du köpa tyskt stål igen lr??? Brumm brumm å summ summ....
|
|
Övningskörare
Inlägg: 27
Blev medlem: fredag 17 juli 2009 20:46:13 Ort: Tomtebyholm |
Problemet ligger igentligen hur bilen har används. många kort körningar mellan långa service intervaller ja då blir det mycke koks.. Men det är inte fel o dra ner på intervallen till en 1500 mil. Kör själv 1000 mil max ett år på min passat -02
Men vad e det för årsmodell du har o vilken motor sitter i? Är ju 1,8T som har problem. Golf 2 GTI 16v
Caddy -90 Golf III -94 Passat -02 |
är S4 med v8 årsmodell 04. Den har gått 3000mil mellan gångerna! Står på liljas i kalmar
när man ser denna får man ju lite ångest http://www.blocket.se/kalmar/Audi_RS4_2 ... ?ca=18&w=1 skulle självklart inte köra på 3000mil intervall själv!! ECCC Medlem #1
|
|
Övningskörare
Inlägg: 27
Blev medlem: fredag 17 juli 2009 20:46:13 Ort: Tomtebyholm |
jo den känner jag till. Ingen billig affär om det blir så. Men tycker inte att det är vanligt att det blir så på v8. iofs så rullar det ju inte jätte många här runt omkring så vi har ju inte dom inne..
Men det största problem e just hur dom har används massa kort körningar så koksar det.. Kör man den redigt så den blir varm o inte kör över intervallen så ska det inte hända.. Golf 2 GTI 16v
Caddy -90 Golf III -94 Passat -02 |
Okej. har du koll på skicket på den? Man får ju göra som kembring pratade om i sådana fall. Spola ur motorn och sen köra på 1500mils service. De borde väl funka? Verkar vara en rätt trevlig bil för övrigt! Bara de håller. Framvagns lederna är inte gratis såg jag annars var de väl inga jätta priser på reservdelar ECCC Medlem #1
|
|
jag sitter just nu på liljas så jag kan gå ner i källaren och kika !
___________________
(O=O/ 200SX \O=O) If I Can't take it with me to heaven I'm gonna drive it straight to HELL! Team FROSTH ECCC medlem #22 |
|
Vad kostar det och göra rent insuget på en rs4 hos en bilverkstad tro?
|
|
Övningskörare
Inlägg: 27
Blev medlem: fredag 17 juli 2009 20:46:13 Ort: Tomtebyholm |
Den bilen på liljas vet jag inte vilken det är.. Var den du länkade till på blocket som jag känner till.. Framvagnarna håller betydligt bättre på dom.. så det ska du inte behöva krabba nått med..
Men visst spola igenom motorn o gör ett olje byte lr två för säkerhetens skull o sen kör på 1500 mils intervall så ska det inte vara några problem.. Golf 2 GTI 16v
Caddy -90 Golf III -94 Passat -02 |
Övningskörare
Inlägg: 27
Blev medlem: fredag 17 juli 2009 20:46:13 Ort: Tomtebyholm |
O vad menar du med o göra rent insuget? insuget lr alla tryckrör också? O varför ska du göra rent det? Golf 2 GTI 16v
Caddy -90 Golf III -94 Passat -02 |
tänkte som denna Herren har fått göra, http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=Matte-P&cat=89794&image=930095 har läst lite på audizine att de verkar vara pga. Longlifen |
|
ECCC Medlem #1
|
|
Övningskörare
Inlägg: 27
Blev medlem: fredag 17 juli 2009 20:46:13 Ort: Tomtebyholm |
E nog möjligt. har sett att det e likadant på många av 2.0 utan turbo. koksar igen i insugsventilerna. MEn hade jag inte lämnat in för, bättre o göra själv. det tar tid o göra rent o plocka ner allt runtomkring. Och tid kostar pengar. =) Den s4 känner jag inte igen. Golf 2 GTI 16v
Caddy -90 Golf III -94 Passat -02 |
Longlifeservice är vansinne...
Kolla på audin i första annonsen, nedgångna toppar efter 6000 mil.. Och hur många saabar har inte fått motorproblem av longlifeserivcen... 1500 mil tycker jag borde vara allmänt... Det är det på nästan alla andra bilar ju... Det kör jag själv också, 1500 mil eller ett år Om något någonsin fungerar som det ska, ta genast isär det och kontrollera varför!
Jag har inte ful handstil... Det kallas kryptering! Kör: Volvo 940 Turbo -91 |
|
15 inlägg
• Sida 1 av 1
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst