Postat: lördag 22 augusti 2009 16:20:01
saxat från svenska 7/900klubben Benämning Styrvärde Nm:
Inspektionslock (skruv) 20-30
Pinjong utan kompressionshylsa (mutter) 200-250
Drivaxlarnas tryckplåt (skruv) 40
Bromsok bak (skruv) 60
Överfall bakaxel-bärarm (mutter) 45
Bärarmskonsol-kaross (skruv) 48
Bärarm-konsol (mutter) 85
Stötdämpare-bärarmsinfästning (mutter) 85
Tvärstag-bakaxel (skruv) 85
Momentstag-bakaxel (mutter) 140
Differentialbroms/halvor (skruv) 60-70
Differentialspärr/halvor (skruv) 8-10
Medbringare-pinjong (bakaxel 1035,1045) (mutter) 180-200
Kardanaxel-medbringare (mutter) 50
Drivaxel-slutväxel (skruv) (alternativ till momentvinkelmontering) 65-75
Hjulmutter 85
Länkarm övre-hjullagerhus (mutter) 115
Spårstag-hjullagerhus 85
Stötdämpare-kaross (skruv) 85
Sensor-bakre lock (skruv) 8-12
Slutväxel-bakaxelbalk (skruv) 160
Låsbricka-justermutter (skruv) 40-56
Sidokonsol-slutväxel (skruv) 40-56
Vikt-slutväxel (skruv) 20-28
Momentvinkelmontering
Citera: Benämning Styrvärde Nm Grader
Kronhjul-differentialhus (skruv) 35 60
Lageröverfall-bakaxel (skruv) 35 60
Bakaxelbalk övreundre (skruv) 70 30
Drivaxel-slutväxel (skruv) 30 90
Drivaxel-mutter 140 60
Länkarm nedre-hjullagerhus (mutter) 50 90
Bärarm i bakkant (skruv) 60 90
Bakaxelbalk främre-kaross (skruv) 70 60
Bakaxelbalk bakre-kaross (skruv) 70 60
Bärarm i framkant (mutter) 70 90
Audi A4 TDI -97 745+2,5tdi= Svenskt stål med tyskt hjärta. BPU-kittad 740 turbo Suzuki samuraj, Biltransporter utföres i mån av tid.
|