ang. ljud tävling

Allmänt bilstereosnack helt enkelt!

Moderator: Livin'Loud CRX

Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 543
Blev medlem: torsdag 02 februari 2006 15:29:58
Ort: Kalmar
InläggPostat: söndag 03 juni 2007 19:25:47
Skulle intresset finnas att hålla ljud tävlingar i kalmar??
Och i så fall vad tyker ni att det skulle vara för regler??

bara spela högt eller vill ni ha någonm typ av enklare säkerhetsbedömnig också?
www.TeamKlåp.se www.Essen.nu
Placeringar Billjud 2007
47st 1a priser
5st 2a pris
1st tredje ___________ 3st 1a priser mingolf :-)
Användarvisningsbild

2500?
Inlägg: 2968
Blev medlem: fredag 27 juni 2003 19:23:17
Ort: -Klippan / Skåne-
InläggPostat: söndag 03 juni 2007 20:32:48
Jag e på till 110% och både tävlar och givertviss att hjälpa till med va som behövs (förutom pengar :wink: :D ) hehehe.....
De klasser som skulle va intressantast e väl:
*bassrace,
*sasca spl ( eller liknande med roligare musikval)
*nån sorts db-drag ( kanske bara basindelning)

sen vet jag inte om nån sasca bedömning kan va kul me men inget som faller mig i smaken :roll:
Bild
Min Bil
Sponsorer:
Street-Beat
Användarvisningsbild

Fortåkare
Inlägg: 244
Blev medlem: tisdag 18 april 2006 18:34:55
Ort: Oskarshamn
InläggPostat: söndag 03 juni 2007 21:18:43
tkr detta låter som en utmärkt idé, finns ju väldigt många ljudbilar i kalmar nu. och en sån här dag kan ju sporra fler till att börja. :D
//Waller "Truckers Place"


Småtrimmare
Inlägg: 119
Blev medlem: torsdag 15 februari 2007 18:20:12
Ort: Ljungbyholm
InläggPostat: söndag 03 juni 2007 21:39:35
De vore kul men skulle man inte kunna ha det samtidit som Calmare Street & Sound?


Racer
Inlägg: 515
Blev medlem: onsdag 18 juni 2003 22:02:51
Ort: KALMAR
InläggPostat: söndag 03 juni 2007 22:21:26
Det vore skoj men det är nog svårt i Kalmar då det är en lustig mentalitet här på folk,, då jag o Kim anordnade tävling som var gratis på fredagen för att folk skulle pröva på men det kom 1 el 2 som Vågade däremot kom det många som tittade o snackade om hur dåligt allt va o dom spelade bra mycket mer med sina egna anläggningar......
Men dom vågar aldrig ställa upp då det finns 1000 ursäkter märkte vi..

Hur många skrattade inte åt mej o Kim när vi började med xtreme-fiestan att vi aldrig skulle komma någonstans...
Så typiskt Kalmar på något sätt...

Joo det har ju varit en del bilar genom åren i trakten Kim o Björn, Matihas Svenne Svensson, Kennert o Milla, Rickard Tern mfl

Men Jag håller tummen upp för allt som görs när det gäller detta,, jag kan ställa upp om det behövs och om jag har tid...
Bild

www.street-beat.se
PB 163.4dB
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 530
Blev medlem: torsdag 11 januari 2007 04:28:23
Ort: Söder om Kalmar
InläggPostat: måndag 04 juni 2007 00:10:30
Jag skulle gärna testa att tävla när mitt bygge blivit klart..måste bara ha ett annat steg då det är för klent :? och så måste jag nog ha en bättre låda med
Användarvisningsbild

2500?
Inlägg: 2968
Blev medlem: fredag 27 juni 2003 19:23:17
Ort: -Klippan / Skåne-
InläggPostat: måndag 04 juni 2007 09:37:05
sheriffen skrev:Jag skulle gärna testa att tävla när mitt bygge blivit klart..måste bara ha ett annat steg då det är för klent :? och så måste jag nog ha en bättre låda med


2 ursäkter i samma mening te varför du inte kan va nmed.. sånt kvittar.. kom med och testa de du har.. ingen som skrattar åt någon...
Bild
Min Bil
Sponsorer:
Street-Beat
Användarvisningsbild

Helvild
Inlägg: 1773
Blev medlem: måndag 03 november 2003 19:50:12
Ort: Kalmar
InläggPostat: måndag 04 juni 2007 12:40:05
kan testa skiten som ligger i 740:n med.. :twisted:
Audi A4 TDI -97
745+2,5tdi= Svenskt stål med tyskt hjärta.
BPU-kittad 740 turbo
Suzuki samuraj,
Biltransporter utföres i mån av tid.
Användarvisningsbild
Medlem 2011
Inlägg: 2260
Blev medlem: söndag 23 juli 2006 17:42:16
Ort: Gothenburg
Jag rullar i:
Porsche GT3 RS & Taycan
InläggPostat: måndag 04 juni 2007 15:01:24
Jag kommer också :P
www.bramstedt.se

ECCC Medlem #2
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 530
Blev medlem: torsdag 11 januari 2007 04:28:23
Ort: Söder om Kalmar
InläggPostat: måndag 04 juni 2007 15:30:36
Tunnan skrev:
sheriffen skrev:Jag skulle gärna testa att tävla när mitt bygge blivit klart..måste bara ha ett annat steg då det är för klent :? och så måste jag nog ha en bättre låda med


2 ursäkter i samma mening te varför du inte kan va nmed.. sånt kvittar.. kom med och testa de du har.. ingen som skrattar åt någon...


Ja vafan då ska jag ta å testa :D vore förbaskat kul :D :D
Användarvisningsbild
Medlem 2011
Inlägg: 2260
Blev medlem: söndag 23 juli 2006 17:42:16
Ort: Gothenburg
Jag rullar i:
Porsche GT3 RS & Taycan
InläggPostat: måndag 04 juni 2007 15:34:32
sheriffen skrev:
Tunnan skrev:
sheriffen skrev:Jag skulle gärna testa att tävla när mitt bygge blivit klart..måste bara ha ett annat steg då det är för klent :? och så måste jag nog ha en bättre låda med


2 ursäkter i samma mening te varför du inte kan va nmed.. sånt kvittar.. kom med och testa de du har.. ingen som skrattar åt någon...


Ja vafan då ska jag ta å testa :D vore förbaskat kul :D :D


de låter bra de :D
www.bramstedt.se

ECCC Medlem #2
Användarvisningsbild

2500?
Inlägg: 2968
Blev medlem: fredag 27 juni 2003 19:23:17
Ort: -Klippan / Skåne-
InläggPostat: måndag 04 juni 2007 15:36:53
sheriffen skrev:
Tunnan skrev:
sheriffen skrev:Jag skulle gärna testa att tävla när mitt bygge blivit klart..måste bara ha ett annat steg då det är för klent :? och så måste jag nog ha en bättre låda med


2 ursäkter i samma mening te varför du inte kan va nmed.. sånt kvittar.. kom med och testa de du har.. ingen som skrattar åt någon...


Ja vafan då ska jag ta å testa :D vore förbaskat kul :D :D


så ska de låta ja!!... :D
Bild
Min Bil
Sponsorer:
Street-Beat
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 543
Blev medlem: torsdag 02 februari 2006 15:29:58
Ort: Kalmar
InläggPostat: måndag 04 juni 2007 17:01:23
det är ju inget farligt att prova... och få tips på hur man kan göra för att allt ska bli bättre.....
www.TeamKlåp.se www.Essen.nu
Placeringar Billjud 2007
47st 1a priser
5st 2a pris
1st tredje ___________ 3st 1a priser mingolf :-)
Användarvisningsbild

Fortåkare
Inlägg: 297
Blev medlem: fredag 01 augusti 2003 11:55:40
Ort: Nybro
InläggPostat: måndag 04 juni 2007 17:11:47
Det är nog viktigt att man försöker följa gällande regler i största mån. Kan var taskigt om man tillåter vad som helst. Kablar ska vara rätt säkrade och grejerna ska sitta fast. Blir ju lite fel om personen som kör sin första tävling får allt godkännt fast det igentligen inte är okej. Blir ännu mer fel om personen tycker det är jätte roligt att tävla och sen åker på en riktig EMMA tävling och blir helsågad och vinner pris för värsta kabelsallad. Då kanske det tyvär inte blir något mer tävlande för den personen. Såna här småtävlingar är ett bra sätt att lära sig på och då är det bra att få ett protokoll på installationen så man vet vad man ska ändra till nästa gång. Nere i Ronneby har det blivit hur bra som hälst där ser man hur folk sliter och jobbar för att förbättra sina installationer mellan gångerna.
Från att vara rena katastrofen till att ta hem full pott på installationen. Sånt är roligt att se och bedömma. Det är ockå roligt att se att man inte behöver ha dom värsta prylarna utan alla är välkommna vare sig det är MDS eller DD. Det är helt enkelt roligt att träffas och prata bilstereo och hjälpa andra med sina byggen.
Orion HCCA 12,2
SPL Dynamics D7s
Team dBAkuten
http://www.garaget.org/hifimick
BMW e91 m-sport
Användarvisningsbild

2500?
Inlägg: 2968
Blev medlem: fredag 27 juni 2003 19:23:17
Ort: -Klippan / Skåne-
InläggPostat: måndag 04 juni 2007 17:15:28
HiFiMicke skrev:Det är nog viktigt att man försöker följa gällande regler i största mån. Kan var taskigt om man tillåter vad som helst. Kablar ska vara rätt säkrade och grejerna ska sitta fast. Blir ju lite fel om personen som kör sin första tävling får allt godkännt fast det igentligen inte är okej. Blir ännu mer fel om personen tycker det är jätte roligt att tävla och sen åker på en riktig EMMA tävling och blir helsågad och vinner pris för värsta kabelsallad. Då kanske det tyvär inte blir något mer tävlande för den personen. Såna här småtävlingar är ett bra sätt att lära sig på och då är det bra att få ett protokoll på installationen så man vet vad man ska ändra till nästa gång. Nere i Ronneby har det blivit hur bra som hälst där ser man hur folk sliter och jobbar för att förbättra sina installationer mellan gångerna.
Från att vara rena katastrofen till att ta hem full pott på installationen. Sånt är roligt att se och bedömma. Det är ockå roligt att se att man inte behöver ha dom värsta prylarna utan alla är välkommna vare sig det är MDS eller DD. Det är helt enkelt roligt att träffas och prata bilstereo och hjälpa andra med sina byggen.


sant men samtidigt kan man lätta upp lite på de så de blir roligt.. som tex sasca spl e det kanske inte så intressant att spela den skumma skivan som e nu utan tillåta valfri musik så länge de e orginalskiva?
Givertviss ska ju säkerheten inte rubbas på.
Bild
Min Bil
Sponsorer:
Street-Beat
Nästa

Återgå till Bilstereo

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron