Extra Kim VS. Tunnan

Allmänt bilstereosnack helt enkelt!

Moderator: Livin'Loud CRX

Användarvisningsbild

Helvild
Inlägg: 1303
Blev medlem: onsdag 17 december 2003 13:33:59
Ort: Kalmar
InläggPostat: onsdag 14 maj 2008 17:19:30
Dogge du kan ju alltid trösta dig med att jag inte heller ska dit i år...
Stereo med bil till salu. ;)
Användarvisningsbild

2500?
Inlägg: 2968
Blev medlem: fredag 27 juni 2003 19:23:17
Ort: -Klippan / Skåne-
InläggPostat: onsdag 14 maj 2008 18:11:18
Extra Kim skrev:Dogge du kan ju alltid trösta dig med att jag inte heller ska dit i år...


jasså vi slipper dig me nåt hemskt kvällen innan bas bygge hehe... va ju rätt kul annas att se.. hehe :lol:
Bild
Min Bil
Sponsorer:
Street-Beat
Användarvisningsbild

Helvild
Inlägg: 1303
Blev medlem: onsdag 17 december 2003 13:33:59
Ort: Kalmar
InläggPostat: onsdag 14 maj 2008 18:15:55
Tunnan skrev:
Extra Kim skrev:Dogge du kan ju alltid trösta dig med att jag inte heller ska dit i år...


jasså vi slipper dig me nåt hemskt kvällen innan bas bygge hehe... va ju rätt kul annas att se.. hehe :lol:

Ett bygge som höll ungefär samma klass som dina "seriösa" brukar göra...
Kasta inte sten i glashus :lol:
Stereo med bil till salu. ;)
Användarvisningsbild

2500?
Inlägg: 2968
Blev medlem: fredag 27 juni 2003 19:23:17
Ort: -Klippan / Skåne-
InläggPostat: onsdag 14 maj 2008 18:17:35
Extra Kim skrev:
Tunnan skrev:
Extra Kim skrev:Dogge du kan ju alltid trösta dig med att jag inte heller ska dit i år...


jasså vi slipper dig me nåt hemskt kvällen innan bas bygge hehe... va ju rätt kul annas att se.. hehe :lol:

Ett bygge som höll ungefär samma klass som dina "seriösa" brukar göra...
Kasta inte sten i glashus :lol:


hahaha, skitkul å driva lite med dig... va ärlig istället å erkänn att de va ett skitbygge... :?
Bild
Min Bil
Sponsorer:
Street-Beat
Användarvisningsbild

Helvild
Inlägg: 1303
Blev medlem: onsdag 17 december 2003 13:33:59
Ort: Kalmar
InläggPostat: onsdag 14 maj 2008 20:48:31
Du ska få ett svar, men mer tänker jag inte skriva då denna tråden handlar om Dogge´s bil..

Skitbygge? Beror på hur man ser det, det var ett stressbygge helt klart och utseende mässigt så fanns väl en hel del mer att önska... Men lådorna var SERIÖST byggda med separata kammare för varje bas, det var RAKT sågat material (inte alla som vill täta halv centimeters springor, så som du :roll: ), lådorna var korrekta när det gäller liter volymen som var angiven, de var dessutom stagade på utsidan.
Så näe det var inget skitbygge, det som var gjort var seriöst byggt och det var en seriös strömmatning till steget (dubbla 50mm kablar till ett steg på 400W * Overkill ? *).

Sen håller fullt ut med om att det såg ut som "Hej kom och hjälp mig", det fanns inget vettigt framsystem & basarna hade nog spelat lite till om de hade haft mer än 15W per spole... :roll:
Men som sagt bilen var TOM på fredagen kl 16:30 och jag hade en bil som spelade på fredag natt och det var huvudsaken, bygget gjordes enbart för att vara med och LEKA i BassRace på Emmaboda..

Jag var nöjd, dock så spelade det betydligt högre med bara tre basar i skuffen :wink:

Du är rätt tröttsam när du hela tiden hugger på mig, men samtidigt så garvar jag läppen av mig med tanke på att det är just DU som gör det \:D/
Stereo med bil till salu. ;)
Användarvisningsbild
vice ordförande
Inlägg: 5602
Blev medlem: onsdag 29 oktober 2003 22:08:35
Ort: Kalmar
InläggPostat: onsdag 14 maj 2008 21:00:01
Här grabbar!

Delade av dogge3 tråd, så kan ni ha erat billjudssnack här.
Så fortsätt snacka på, spännande att följa :D [smilie=icon_thumleft.gif]
ECCC Medlem #9

Saab 9-5 2,3T / 9000 2,3t
Opel Rekord 2,0i / Rekord 2,3T / Astra 1,6i
Användarvisningsbild

2500?
Inlägg: 2968
Blev medlem: fredag 27 juni 2003 19:23:17
Ort: -Klippan / Skåne-
InläggPostat: onsdag 14 maj 2008 21:12:57
hehe, hugger lite på dig för de e sååå lätt att få dig att tända på alla cylindrar... man får lite utlopp och sig ett gött skratt var dag nästan och detta e ju ett sätt hehe...
Jag tar absolut inte illa upp på nåt av de grejer du har sakt om mina byggen för jag vet att de va låånngt från perfekta och de levde jag me och lever med hehe.. Dock får man väl lov att säga att årets e ett av de bättre jag presenterat trotts att allt inte funkar ännu som de ska men men... emmaboda uppsättningen är 2st12", 2st diskanter fram och 1st 6,5" hehe.. knapast optimalt men va fan ska man göra när resten inte funkar från början... [smilie=icon_geek.gif]

Som sas innan så har du och jag aldrig dragit jämt upp då vi har en hel del olika åsikter men va fan.. alla kan ju inte va lika.. hur skulle värden se ut då ;)

Väntar föresten med spänning på om du nu kommer ut me nått nytt och va de nu kan tänkas bli... man kan ju inte leva på gammla meriter hur många år som hällst ;)
Ser ju på emmanet att du handlat på dig lite gosaker av blandade märken, kan bli kul att se va de kan bli av me det om du nu bara kunde hitta en räzer att stuva ner allt i... kan de tänkas bli i år?? :-k

/tudilu Johan :silly:
Bild
Min Bil
Sponsorer:
Street-Beat

Återgå till Bilstereo

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst