nu kommer det förhoppningsvis ta fart med bilen igen då alla saker är skaffade och problem utreda. Lämnar iväg blocket på horning imorn samt justering av kolvrings spel.
hoppas på att kanske ha igång den om 1 månad om allt går vägen, men de vet man aldrig me den här bilen.
Tobben86 - saab ng900
60 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
nu är lådan klar med nya packboxar till drivaxlarna å stum diff. förhoppningsvis är motor delarna klara nästa vecka nu, sen börjar ihopsättning av den.
i helgen blir det att börja med att montera ic å kylare samt styrsystemet väntar även på bredbandslambda och egt mätare från cct som förhoppningsvis snart kommer hem |
|
bilen e mappad å klar för stunden nu iaf. Blev ca 520 hk å 640 nm. Detta med standard 2.3i topp samt kammar på original inställningar så den kom ganska sent, tror de va tack vare inklockningen. Mappning samt bänkning är gjord av TB Racing i Ålem
|
|
Inlägg: 237
Blev medlem: lördag 28 mars 2009 18:15:37 Ort: Ruda Jag rullar i: Volvo 855T5-R , Volvo 740 |
tummen upp ! då ser man den ju snart på blackrace ?
Den Gula Faran =) --> Numera med en M56H istället för automat
http://www.garaget.org/_IcEMaN_ eccc #40 Team BoomBoom - Dj Service / Uthyrning av ljud och ljus mm. |
fina siffror Tobben! Thomas skvallrade om det för någon vecka sedan.
Blackrace, nej? du ska inte besiktiga bilen har jag för mig? |
|
näe nå blackrace blir de inte, går inte å få igenom den genom besiktning på nått sätt. hoppas kunna få ut mer ur den sen med den andra toppen å kammarna, framför allt tidigare ladd |
|
Fina effektsiffror, hur ser registret ut? När kommer effekten? Graf? Men topplocket är ju detsamma på sugmotor som turbomotor.. Men gröp ur tryckarbrunnarna och stoppa i enems 276/10,4 kammar så blir det skillnad. Tråkigt att ha en bil som man inte kan nyttja på gatan ECCC Medlem #9
Saab 9-5 2,3T / 9000 2,3t Opel Rekord 2,0i / Rekord 2,3T / Astra 1,6i |
|
är inte samma, är 1mm mindre insugsventiler på sug motorn. har en topp som ska in till patric på GTM power för portning, inslipning av ventiler, planing och urgröpning för 276/10.4 kammarna som ligger hemma, samt montering av starkare ventilfjädrar. går inte å köra den här på gata enden som den e byggd jonas, ja håller mig på stripp |
|
är klart nu att det blir 34mm ventiler på insugssidan med
|
|
Är ett tag sen ja skrev här sist.
Bilen är ihop plockad med den nya toppen å kammarna (tack Mats för hjälpen men inklockningen) samt 1260 spridarna och en ny längre dp. Är väll egentligen det enda som är gjort med motorn mot förra året, Tommi har ändrat lite i den gamla mappen med så den funkar med dom nya spridarna. Laddar ca 1.8-1.9 nu å har ett lambda runt 0.79-0.82. Kör även på Et Drag däck nu vilket har förbättrat fästet markant mot et street däcken har hittils som bäst haft en 60 fot på 1.88 på oklistrat. Körde 19 repor på Hultsfred med 12.15/206 som bäst och nu förra helgen 11.74/205 på säve. |
|
Körde totalt 6 repor på action meet i helgen varav den bästa blev 11.41/214.6 60 fot på 1.86. Vann även klassen max street klass 3
|
|
Mycket bra gjort!!
Ingen film? ECCC Medlem #9
Saab 9-5 2,3T / 9000 2,3t Opel Rekord 2,0i / Rekord 2,3T / Astra 1,6i |
|
jo har 2 inifrån bilen samt 2 tror ja det är utifrån ska bara få in dom i datorn med
|
|
60 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst