har efter många års trånande köpt mig en enegibil.... eller ja en bil som tar energi
en Jaguar XJ6 (XJ40) 3.2L rak sexa från 1994
köpte den i haninge, efter lite jagande med startkablar så hoppade den igång igen med avgasläckage mellan grenrör o avgassystem (några pinnbultar som är av)
pengar bytte ägare och jag blev ägare till en Jagga
då bilen är en Englands import så är bilen högerstyrd, inget som stör mig efter en skoj sommar med min skyline r32a.
resan hem var intressant med första riktiga snön i sthlm så gick bilen lite oroligt med blankslitna sommardäck på 73:an o sedan 225an till Södertälje där bilen spolades snabbt av och bilen städades invändigt, ska få en ordentlig rengöring av skinnet och ev. byta förarstolen pga att den har spruckit sönder på ett ställe...
värmen var obefintlig så resan var iskall.... undrar om det kan vara en luftficka i värmepaketet... får titta mer på det senare.
passade på efter jag och katharina (flickvännen) städat ur den att byta lite kylarvätska då det var mer eller mindre ingen glykol i det att byta 5-6L av den mot mer glykolhaltig kylarvätska.
så till planerna:
fixa den för bes.
byta till vinterdäck (på org. eller bmw fälgar)
behandla skinninredningen
fixa avgasläckan
sätta fast batteriet.
byta bromsar fram då de är slut.
efter bes:
sommarfälgar ca 20" kromfälgar (eller vad man springer på)
kenwood dvd enhet som jag har liggandes
toning
sänkning
10K xenon
och allmänt fixa till den i VIP style tex. glas o skumpa i armstödet bak
några bilder.
telefonen GSM
någon som vet var man sätter i simkort i den?
inredningen innan tvätt
bagaget är så stort att jag kan starta flyttfirma
skitiga motorn
tvättad inredning
en daimler fälg (någon som har 3 till? )
Fräsig förarplats, man känner sig som en flygkapten med alla knappar o allt
Sir_daniel - Jaguar XJ40 -94 VIP-style
67 inlägg
• Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Fortåkare
Inlägg: 207
Blev medlem: tisdag 29 januari 2008 21:59:58 Ort: Lidingö |
|
Ser ju riktigt lyxig ut ju, den lär vi få se rullandes rätt mkt här nere va?
|
|
fd webbutvecklare
Inlägg: 585
Blev medlem: fredag 20 augusti 2004 20:44:02 Ort: Kalmar |
Blir det "london police" som stuk denna gången då eller?
Skämt åsido, frän bil - hoppas du får ett cleant resultat och bevarar så mycket som möjligt av det stiliga utseendet på jaggan, lycka till/grattis! Senast redigerad av olle söndag 23 november 2008 20:50:17, redigerad totalt 1 gång.
|
Fortåkare
Inlägg: 207
Blev medlem: tisdag 29 januari 2008 21:59:58 Ort: Lidingö |
blir till våren skulle jag tro att den kommer ner till kalmar
|
Inlägg: 1004
Blev medlem: onsdag 21 april 2004 22:20:06 Ort: Red Street Jag rullar i: BMW, Porsche och VW. |
Sitter det inte en telefonenhet under någon matta nånstans (troligtvis bagagen) där man pillar in simkortet?
Apropå Springsteens "Racing in the street":
One of his best songs. The strips change, the cars change, the girls change. The heartache, the racing and the song stays the same... |
Tufft!
Jag har också vart sugen på en sån Coolt ju Ska bli kul att se vad de händer med denna Om något någonsin fungerar som det ska, ta genast isär det och kontrollera varför!
Jag har inte ful handstil... Det kallas kryptering! Kör: Volvo 940 Turbo -91 |
|
Fortåkare
Inlägg: 207
Blev medlem: tisdag 29 januari 2008 21:59:58 Ort: Lidingö |
kommer fortsätta vara clean.
hittade efter tips enheten i bagaget. |
Fortåkare
Inlägg: 207
Blev medlem: tisdag 29 januari 2008 21:59:58 Ort: Lidingö |
fundear på att byta ut slutdämparna till 2st sådanna, eller liknande.
|
Fortåkare
Inlägg: 207
Blev medlem: tisdag 29 januari 2008 21:59:58 Ort: Lidingö |
jo det är en tanke
lite inspiration finns att hämta på http://www.phaatjag.co.uk/ 20" är mer lagom för mig.... jobbigt om man inte har luftfjädring.... 22" på XJ6 lite inredning |
fälgen på v-bak är väl e39 org fälg
|
|
Fortåkare
Inlägg: 207
Blev medlem: tisdag 29 januari 2008 21:59:58 Ort: Lidingö |
japp det är det, skrev fel.
någon som har 3 eller 4st e39 fälgar? |
hehe fräck =)
Im back nananananna....
www.cherrydesign.se |
|
Fortåkare
Inlägg: 207
Blev medlem: tisdag 29 januari 2008 21:59:58 Ort: Lidingö |
i morrn ska det fixas lite med kärran.
stor burk med WD40 som är standard vid rep. av jagga är köpt |
Fortåkare
Inlägg: 207
Blev medlem: tisdag 29 januari 2008 21:59:58 Ort: Lidingö |
höll på några timmar i garaget i lördags
rostmässigt så är den riktigt bra skick. kollat främst på värmen idag och provade att suga och blåsa i ventilen till värmepaketet (vid insuget) och den rör sig, eller låter som det i alla fall. dock så när man suger blåser i slangen som går till/från den så är det inte stopp (den går in i kupen genom torpeden) någon som vet att det ska vara stopp eller ej? sedan den grövre slangen som sitter buntad ihop (bredvid lilla till värmeventilen) och går till insuget var inte så tight som jag önskade så den kunde man dra loss utansvårighet (jämfört med den till värmeventilen) så klippte av en bit och nu så startar den lättare... lite orolig tomgång efter den startat så hoppas på vacumläckage o inte läckage vid insugspackningen (som jag fick tips om tidigare) sedan så är självafläkten lite egen sätter man på defrost så blåser den massor, drar man sedan ner det så sjunker det som det ska, men när man går från andra hållet så fungerar det inte alls... blir att plocka isär enheten och kolla på bläcken om de är oxiderade eller ej.... sedan visade det sig att jag måste köpa ny antenn då den jag har är kassa (driver inne i antennen men ej skjuter ut o in den) när jag kommer hem om 2 veckor. då ska det beställas bromsar samt avgaspackning till grenröret, enklaste visar det sig vara att ta loss ena grenröret för att borra ur de trasiga pinnbultarna som är mellan avgassystem o grenrör=fritt blås för avgaserna |
Fortåkare
Inlägg: 207
Blev medlem: tisdag 29 januari 2008 21:59:58 Ort: Lidingö |
lite inspiration
|
67 inlägg
• Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst