Bramstedt skrev:Tror izze har tidkorten, jag har iaf foto på 14.27, sen nästan 170km/h i slutfart.
Notera att detta gjordes på 175 breda regumerade bakdäck..
Fick ni inte på F1orna eller har ni redan kört slut på dem?
Fick ni inte på F1orna eller har ni redan kört slut på dem? |
|
Fick inte tag på några fälgar tyvärr
|
|
14.1 & 170km/h var bästa tid på EDPS Emmaboda på 175 regumerade bakdäck
Lite kul att det fanns singelturbo-supror som åkte 13.8 med 295 däck |
|
Aha.... det hemliga vapnet då. Snart lär väl hela singel-eliten köra med smala regummerade däck
|
|
slutfarten har ju inget att göra med däcken. slutfarten är istort sett nästan alltid lika.. tiden har ju med fästet att göra och den är ju sådär. men slut farten e ju hygglig. dit med riktiga däck till nästa gång så blir det nog annat!
//martin Tittade in, å inuti satt en inuit å tittade ut
|
|
Har bromsat den på 1kg ladd, 263hk/370nm.
Nu kör vi på 1.6kg och den är mappad till 2.0kg, ska finmappas ikväll. Måste bara ha riktiga hjul, spinner ju loss på rullarna |
|
Jag körde 14.2 / 172km/h på emmaboda förra året, då borde vi åka med ungefär samma effekt om man kollar slutfarten.. [SoreuQ.com]
• BMW 330DM -01 - Bruksbil • BMW 325iX -89 - Vinterplåg • BMW 320TiM -89 - Evighetsprojekt |
|
Har lite problem som måste lösas bara. 2½" Avgaset bygger för mkt mottryck bland annat, sen lite annat skit.
E85 ska testas osv |
|
Hej alla AGA-entusiaster!
Inför gårdagskvällens "tävling" gjordes lite labb med bilen, då laddtrycket sakta börjat sjunka ner, och till slut inte peakar mer än 1,5bar, detta med ryckt WG-slang. Vi testkörde bilen helt utan avgassystem och hör och häpna så funkade ladtrycket orehört bra, det gick att ladda precis så mycket vi ville, dessutom blev spoolup-tiden kalasfin! Slutsatsen är att vårat ca 200mil gamla simons 2,5" sportavgasystem med dubbla ljuddämpare bygger fruktansvärt avgasmottryck efter turbinen. 2,5" i sig ska inte vara några problem vår effekt, men antagligen tycket inte systemet om vår LAUNCH CONTROL , utan dämpullen har väl satt sig på trären i dämparna och skiten liknar väl mest ett igenkottebo invändigt. Nu blir det 3" med en liten kort minimal ljuddämpare och sidepipe Dessutom har vi lyckats kvadda vevaxeldrevet till kamdrivningen. Nya doningar med riktig krysskil är på G. Vi ses snart, eller snarare ni ser och hör oss snart på tvären i nån rondell, när gummiröken skingrat sig Car Custom & Tuning
Vi trimmar(även chip), stylar, renoverar, custombygger och servar bilar. www.carcustomtuning.se bilar: BMW 535 BiTic och AGA |
|
Hörde er mycket väl för nån kväll sen när ni var på väg mot PLM.. Låter ju fan som det kommer en betongfräs körandes..
Alfa Romeo 33 S 16v Permanent 4 - Kamremshaveri - Pallbockad
Golf III GT 1,8 - Pendlaras Projekttråd Volvo V50 1,8F Summum - Familjekärran |
|
Någon som har 17" Fälgar till 740 över?
eller lite bredare däck vi kan låna? Sugen på att sätta en bra tid... |
|
har mt et street radialer 235/60-15 som garanterat skulle funka bra till er.
|
|
hur billigt..?
|
|
typ några hundra, men ni får hämta dom i o-hamn
|
|
då skulle vi kunna lämna din bredbandslambda när den har lust att dyka upp samtidigt som vi hämtar däcken?
Car Custom & Tuning
Calmare Cup Loosing is NOT an option |
|
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst