är du så pass insatt i portningen själv så du vet vilka olika svårigheter/skillnader det skulle vara att jämföra 2 vitt olika 4 ventilstoppar? visst, kanalutformningen lär skilja, lika så sätesvinklar, men är det inte därför man portar? vid vilket flöde klassas de som prestandamaskin?
fast 245 till 250 hk och 319 Nm kanske är japansk prestanda? (ungefär samma som volvo 850R, dvs en svensk familjebil)
Frosth__ Nissan Skyline r33 Gts-T
Audi A4 TDI -97
745+2,5tdi= Svenskt stål med tyskt hjärta. BPU-kittad 740 turbo Suzuki samuraj, Biltransporter utföres i mån av tid. |
|
RB25/26 motorerna är strypta orginal då JDM-reglementet säger max 286hk, så topparna är utvecklade
för bättre flöde än vad effektsiffrorna på pappret visar. Och eftersom det var så mycket effekt man fick ha på den tiden i japan bör de klassas som prestandamaskiner enligt min åsikt. Det jag ångrar med min var att jag fick den portad, när det egentligen inte gör speciellt mycket förbättringar flödesmässigt om det blir korrekt utfört. fräsa sätena gav väll lite men själva insugsportningen är inte försvarbart ekonomiskt sett på dessa toppar. blir det ett dåligt jobb (som med min) får man ha i åtanke att toppen kostar från 10 000:- begagnade om det ens finns någon att få tag på. |
|
de e ett vettigt svar! tackar för det..
iom att du har fått det gjort på firma, så antar jag att du har flödesdiagram på den efter, togs detta innan med? skulle vara kul å se bara.. kanske ta de via pm så simon kan få tillbaka sin tråd. Audi A4 TDI -97
745+2,5tdi= Svenskt stål med tyskt hjärta. BPU-kittad 740 turbo Suzuki samuraj, Biltransporter utföres i mån av tid. |
|
Bättre med en ihopsatt standardmotor än en performancemotor i delar.
Han tar sig inte vatten över huvudet utan håller sig till rimliga grännser. Inte ska Frosthing spendera så mkt pengar för att åka lite brett. Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"
|
|
det är rätt skiten ska plågas
R33 GT-R E30 325 Turbo E36 318IS Alfa Romeo 156 2,0ts Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden" |
|
Japp den ska hållas rimlig.. en jävligt underhållande och rolig vagn är planen..! Och de tror jag vi kommer lyckas med..!
Drifting is from Japan
Kränghäng is from Sweden Car Custom & Tuning | http://www.carcustomtuning.se ECCC Medlem #10 |
|
Paralell drifting på Mantorp i sommar Frosth? A4 quattro som brukis, Yamaha R1 som leksak
Ordförande, East Coast Car Club |
|
Jag e redo med kameran då
|
|
Ja det lär smälla rätt rejält!!!!!
|
|
Projektet lagt på is..!
Djupfryset...! Drifting is from Japan
Kränghäng is from Sweden Car Custom & Tuning | http://www.carcustomtuning.se ECCC Medlem #10 |
|
Inlägg: 237
Blev medlem: lördag 28 mars 2009 18:15:37 Ort: Ruda Jag rullar i: Volvo 855T5-R , Volvo 740 |
låter inget vidare
Den Gula Faran =) --> Numera med en M56H istället för automat
http://www.garaget.org/_IcEMaN_ eccc #40 Team BoomBoom - Dj Service / Uthyrning av ljud och ljus mm. |
Ähh lat maske det e bara att jobba på nu:D
R33 GT-R E30 325 Turbo E36 318IS Alfa Romeo 156 2,0ts Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden" |
|
tror bestämt att pengarna går i magen i nån form av alkohol istället
|
|
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst