Film och bilder: Kalmar Sportvagnsklubb på flygplatsen 10sep

Bilder och filmer relaterade till fordon i regionen med respektive trådskapare som skapare. För övriga bilder hänvisas till offtopic eller länkar.


fd webbutvecklare
Inlägg: 585
Blev medlem: fredag 20 augusti 2004 20:44:02
Ort: Kalmar
InläggPostat: onsdag 21 december 2011 03:09:07
Häromveckan (10 september) hojtade P.P. att det var dags för slalomkörning på flygplatsen med KSVK, nedan följer lite blandat som fastnade på Bramstedts kamera



Först ut blir en film ombord en Austin-Healey 3000, klicka för att se filmen i HD på vimeo.com
Bild


Porsche 911 996 GT3 RS från 2004, där 996 GT3 betyder 380 häst och avsaknad av elektroniska hjälpmedel. Tillägget RS ger dessutom en lättning med kolfiberdelar samt sexpunktsbälte, skålstolar och störtbåge.
Bild


Simons fina Subaru Impreza WRX STI Prodrive kan du läsa mer om på garaget.org.
Bild


Enligt fordonsregistret skall detta vara en Hult Healey men mer än så vågar jag inte säga. Känner någon till mer om bilen i fråga så tar jag gladeligen emot information
Bild

Bild


Den allra första Corvetten lämnade fabriken redan 1953. Även i denna 2008-års C6 kan man med lite god vilja skönja släktskapet med dess urfader. Chevrolet-caben har en 6,2 liters motor som lämnar 430 häst, tyglad med "rattpaddlar" i en 6-stegad automatlåda.
Bild


Den ena av två Seven replikor för dagen är byggd på ett Boe-chassi från 2006
Bild

Bild


Den andra sjuan var en Esther som såg dagsljus redan på 80-talet. Snabbast för dagen
Bild

Bild

Bild


Simons Impreza igen
Bild


Påtal om sjuor så var Douglas påplats och rastade sin BMW, en av de två E30 som rullade för dagen
Bild


Porsche 911 (993) Carrera med hela familjen på plats för dagen. De båda föräldrarna körde på banan och när dagen var slut hoppade ungarna in i baksätet, kort och gott den perfekta familjebilen.
Bild


Modellserien Mazda MX-5 har sedemera passerat 20år. Denna bil är årsmodell 2005 och är således av tredje generationen. Läs mer om bilen i fråga på rentadream.se
Bild


P.P. var på plats med såväl Porsche som BMW. På bilden är det den äldre generationen bakom rasten. Passa förresten på att läsa P.P.s välskrivna projekttråd om Porsche 944an, speciellt om du besitter en uns skadeglädje.
Bild


P.P. passade även på att rasta bruksbilen, en BMW 318Ti e36

Bild


Dennis otroliga Renault Alpine A310 fick slumra till i 11 år efter importen ifrån Tyskland innan Dennis fick ut den på vägarna i våras. Projekttråd med mer info finns på Club Renault Sverige Forum under rubriken Alpine 310 1600VF (VE)

Bild


Mazda RX-7 FC från 87, med en sugwankel på 1,3l och 150häst - svensksåld och vänsterstyrd
Bild


En till bild på A310an, in action denna gång
Bild


Bild


Och så var det en viss Austin-Healey 3000
Bild

Bild

Bild


De sista två bilderna från Kalmar Flygplats och Kalmar Sportvagnsklubb för den här gången blir på akterdelen på de bägge senaste bilarna
Bild

Bild



Fritt fram att kommentera klubben, evenemanget och bilarna - jag söker ingen fotokritik vad gäller bilderna i sig

P.P. fyll gärna i om jag missat något eller skrivit fel, och ni andra med för den delen :)
Bpfoto.wordpress.com - En fotoblogg med inriktning på fordon i Kalmar

Medlem 2011
Inlägg: 1004
Blev medlem: onsdag 21 april 2004 22:20:06
Ort: Red Street
Jag rullar i:
BMW, Porsche och VW.
InläggPostat: torsdag 22 december 2011 00:02:34
About bloody time... ;)

Andreas körning i Healeyn måste vara den enda i världen som ser lugnare ut innifrån bilen än utifrån. För den brukar vara över hela banbredden och lite till :mrgreen:

Hult Healey var ett svenskt, ja t.o.m. småländsk projekt på det glada 80-talet, där ett gäng entusiaster gjöt av en orginalbil, tog chassiprylar och mekaniska komponenter ifrån Volvo 140. Jag tror de hann producera ett 50-tal kit.

Staffans bil används mest som glidare, för med 20 år gamla MacRipper-däck glider han åt h-vete om han försöker något annat. Men jag troooor att det är en B23 turbo under huven, så någon gång kanske...

Själv hade jag hyfsat kul. Jag vill fortfarande köra hela banan, komplett med idiot-esset som sammanlänkar taxi och huvudbanan. DET blir en förarutmaning det. Men dagens bana var i alla fall snabbare än tidigare, så jag lyckades komma etta med Porschen och fyra med BMW:n. I långsammaste klassen då... Och den dagen Dennis lärt sig kasta hammare med skaftet först hamnar jag nog på efterkälken igen.

Förresten Dogge, din kompis som fotade vårens körning, du kan inte få loss några bilder ifrån henne? Jag skulle vilja ha ett par till bilbyggartråden snart.
Apropå Springsteens "Racing in the street":

One of his best songs. The strips change, the cars change, the girls change. The heartache, the racing and the song stays the same...

Medlem 2011
Inlägg: 1004
Blev medlem: onsdag 21 april 2004 22:20:06
Ort: Red Street
Jag rullar i:
BMW, Porsche och VW.
InläggPostat: lördag 31 december 2011 00:13:08
Liten Porsche-film med yours truely.



Lite mindre rattande kanske inte hade skadat :roll:
Apropå Springsteens "Racing in the street":

One of his best songs. The strips change, the cars change, the girls change. The heartache, the racing and the song stays the same...
Användarvisningsbild
Medlem 2011
Inlägg: 1649
Blev medlem: fredag 14 maj 2004 03:35:49
Ort: Kalmar
InläggPostat: lördag 31 december 2011 14:32:39
Har påmint henne 2 gånger på gymmet men hon glömmer lika fort. Vi måste nästan boka datum osv och komma och hämta dom.
Påminn mig om det så löser vi det någon kväll med en enkel våldgästning :D
Mazda rx-7 R2 [såld]
Suzuki Swift mkII GTI
Mazda Rx-7 Re amemiya

Medlem 2011
Inlägg: 1004
Blev medlem: onsdag 21 april 2004 22:20:06
Ort: Red Street
Jag rullar i:
BMW, Porsche och VW.
InläggPostat: lördag 31 december 2011 16:25:56
:mrgreen: Sure thing, återkommer nästa år. Nu mot Växjö och illdåd där.
Apropå Springsteens "Racing in the street":

One of his best songs. The strips change, the cars change, the girls change. The heartache, the racing and the song stays the same...
Användarvisningsbild
ledamot
Inlägg: 148
Blev medlem: torsdag 25 oktober 2007 23:33:45
InläggPostat: torsdag 05 januari 2012 10:42:23
Ser sjukt ku ut.. hur kommer det sig att man missar alla såna här aktiviteter i närheten :evil: :think:

Medlem 2011
Inlägg: 1004
Blev medlem: onsdag 21 april 2004 22:20:06
Ort: Red Street
Jag rullar i:
BMW, Porsche och VW.
InläggPostat: torsdag 05 januari 2012 19:24:13
Tur, skicklighet eller långvarig övning? :lol: Vi får väl se hur föreningen väljer ett sprida budskapet när årets körningar planerats in...
Apropå Springsteens "Racing in the street":

One of his best songs. The strips change, the cars change, the girls change. The heartache, the racing and the song stays the same...


Fartdåre
Inlägg: 320
Blev medlem: måndag 28 maj 2007 12:31:05
InläggPostat: lördag 14 januari 2012 13:21:42
Kalas bilder ! :)

Det var en riktigt bra dag!
Impreza WRX STi -01 Prodrive

Återgå till Bilder och Filmer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst