Värsta raset / Värsta avåkningen!

Snack som inte platsar någon annanstans..
Användarvisningsbild

Övningskörare
Inlägg: 47
Blev medlem: söndag 08 juni 2008 11:44:28
Ort: Lindsdal
InläggPostat: fredag 13 november 2009 21:38:22
Hallå!!

Jag tyckte de skulle vara roligt att skapa en tråd om värsta raset ni haft :D . Tanken är att man bifogar en eller flera bilder och berättar vad som hänt. Tror de kan bli en rolig tråd att följa. Jag återkommer med några av mina ras.

För att kanske kunna skapa lite mer aktivitet i den här tråden så tänkte jag att nu när vinten är kommen så vill jag även se värsta avåkningen!


//makkan
Senast redigerad av Aceto söndag 15 november 2009 21:56:23, redigerad totalt 1 gång.
Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"
Användarvisningsbild

Övningskörare
Inlägg: 47
Blev medlem: söndag 08 juni 2008 11:44:28
Ort: Lindsdal
InläggPostat: söndag 15 november 2009 21:58:21
Satan så surt de låter! Inte möjligen så att du har någon bild på nån krökt stake eller nån ventilblästrad kolv man kan gotta sig med? :D
Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"
Användarvisningsbild

Övningskörare
Inlägg: 47
Blev medlem: söndag 08 juni 2008 11:44:28
Ort: Lindsdal
InläggPostat: söndag 15 november 2009 22:06:55
De vi ser är en växellåda. Och en bit utav diffdreven som inte ville vara med och skulle iväg på semester.
Felet uppkom efter en helkvälls burnande med min Dodge stealth dagen innan jag skulle ställa av den. De kostade mig 8000kr



Bild
Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"
Användarvisningsbild

Helvild
Inlägg: 1387
Blev medlem: måndag 19 september 2005 11:23:21
Ort: Danerum
InläggPostat: söndag 15 november 2009 23:07:53
Har bara rasta lite bakaxlar så får bjuda på en avåkning istället :P

OM någon missat de så sladdade jag ner lite i ett dike med förra skajjan och lyckades träffa de enda hårda i hela diket :P stod nån gammal staket stolpe mitt i böjen.. jävla dumt ställe att ha den på..!

Bild
Bild
Bild
Drifting is from Japan
Kränghäng is from Sweden

Car Custom & Tuning | http://www.carcustomtuning.se

ECCC Medlem #10
Bild
Användarvisningsbild

Övningskörare
Inlägg: 47
Blev medlem: söndag 08 juni 2008 11:44:28
Ort: Lindsdal
InläggPostat: söndag 15 november 2009 23:21:03
hahah gillar den nya looken på japsen!

här är några härliga bilder från förra året! jag avskyr folk som skyller på saker för att dom inte kan köra bil. men sommardäck aga och snö säger väll allt?

Först en lätt avåkning i ett dike (calle på bilden)
sen bilder på efter jag glidit mot en stenmur och monterat ner ett elskåp =D huset intill slocknade!


Bild

Bild
Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 515
Blev medlem: lördag 03 februari 2007 12:32:47
Ort: Världsmetropolen Lindsdal
InläggPostat: söndag 15 november 2009 23:36:03
Bild

Min fd. arbetsbil gick visst i diket förra vintern.. 4 hjulsdrift är fräckt, men blir lite svårmanövrerat med 1ton metallskrot på bakaxeln :D
Vägen mellan Smedby och Ljungbyholm tenderade att bli lite hal vintertid :roll:
Lokala farmaren fick dra upp mig med hjullastaren [smilie=icon_thumleft.gif]

Fick censurera bilden i paint, vill inte göra gratisreklam för min gamla arbetsgivare :-" :D
Senast redigerad av Hallon söndag 15 november 2009 23:49:04, redigerad totalt 1 gång.
Mitsubishi Lancer Evolution III GSR
Team KRÄNGHÄNG.. goes sideways... gets wasted!
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 545
Blev medlem: lördag 18 oktober 2003 17:04:48
Ort: kalmar
InläggPostat: söndag 15 november 2009 23:48:50
hej! har även jag rasat lite saker genom åren bakaxlar,drivaxlar, kopplingar,turbos, svänghjul m.m även lyckats krocka ett par bilar för man ska köra som ett svin :D
tyvärr har jag inte dokumenterat så mycket men här är ett halvt kass kort på min bmw låda som rasade innan jag turbokonventerade den... skulle lägga loss den lite i en rondell och rensade dreven i tvåans växel och dreven skar över axlen Bild

senaste raset lägger nog aceto (makkan) upp.... råkade tvärnita lite grann på motorvägen av ingen anledning alls igentligen :D och då skramlade det till under bilen och bärarmen lossnade eller rättare sagt en del av framvagnen lossnade ifrån resten av framvagnen (rost) och och hjulet åkte in i skärmen lite krängningshämmarstag drivaxel och lite annat stank iväg där :D sen hade vi lite jobb med att bogsera hem den kan man säga :D


Mvh Berg
¤:::BERGET RACING:::¤
Racing in a Japs is like the Special Olympics... even if you win, you´re still retarded!
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 545
Blev medlem: lördag 18 oktober 2003 17:04:48
Ort: kalmar
InläggPostat: måndag 16 november 2009 00:02:34
Bild :D här är en bild till :D
¤:::BERGET RACING:::¤
Racing in a Japs is like the Special Olympics... even if you win, you´re still retarded!


Racer
Inlägg: 619
Blev medlem: måndag 01 september 2003 22:30:58
Ort: Kalmar
InläggPostat: måndag 16 november 2009 01:04:42
Har inga schyssta bilder men har lyckats med att knäcka diffen på min gamla alfa gtv så den såg ut som Mackans diff när jag var klar. Har lyckats få ett väldigt otäckt ljud i min r33 gtr troligen vevlager ras (jag åkte ifrån frosths Legnum iallafall). Jag har fått vevlager ras på mellan 5-6 b18 motorer och rasat cirka 10st m40 låder på min gamla A-traktor och min nyaste bil har jag lyckats köra sönder 2 stycken bränslepumpar på under 2 månaders tid bil jäveln käkar pumpar till frukost säkert fler ras men kommer inte på dem nu
Bild
R33 GT-R
E30 325 Turbo
E36 318IS
Alfa Romeo 156 2,0ts

Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"
Användarvisningsbild

Övningskörare
Inlägg: 47
Blev medlem: söndag 08 juni 2008 11:44:28
Ort: Lindsdal
InläggPostat: måndag 16 november 2009 01:09:41
Gr0w skrev:Har inga schyssta bilder men har lyckats med att knäcka diffen på min gamla alfa gtv så den såg ut som Mackans diff när jag var klar. Har lyckats få ett väldigt otäckt ljud i min r33 gtr troligen vevlager ras (jag åkte ifrån frosths Legnum iallafall). Jag har fått vevlager ras på mellan 5-6 b18 motorer och rasat cirka 10st m40 låder på min gamla A-traktor och min nyaste bil har jag lyckats köra sönder 2 stycken bränslepumpar på under 2 månaders tid bil jäveln käkar pumpar till frukost säkert fler ras men kommer inte på dem nu



Problemet ligger inte hos dina fordon, du är en mästare på att köra ner grejer =D
Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 515
Blev medlem: lördag 03 februari 2007 12:32:47
Ort: Världsmetropolen Lindsdal
InläggPostat: måndag 16 november 2009 01:15:10
Gr0w skrev:Har inga schyssta bilder men har lyckats med att knäcka diffen på min gamla alfa gtv så den såg ut som Mackans diff när jag var klar. Har lyckats få ett väldigt otäckt ljud i min r33 gtr troligen vevlager ras (jag åkte ifrån frosths Legnum iallafall). Jag har fått vevlager ras på mellan 5-6 b18 motorer och rasat cirka 10st m40 låder på min gamla A-traktor och min nyaste bil har jag lyckats köra sönder 2 stycken bränslepumpar på under 2 månaders tid bil jäveln käkar pumpar till frukost säkert fler ras men kommer inte på dem nu



325 Turbo sade ju upp sig på Blackracet [smilie=icon_thumleft.gif]
Mitsubishi Lancer Evolution III GSR
Team KRÄNGHÄNG.. goes sideways... gets wasted!
Användarvisningsbild

Övningskörare
Inlägg: 47
Blev medlem: söndag 08 juni 2008 11:44:28
Ort: Lindsdal
InläggPostat: måndag 16 november 2009 01:30:05
Jag kör på medan jag har flytet!

Va ute och sladdade med min gamle kompressor-sierra. PANG!! givetvis hade jag ju den bakaxlen med dom ovanliga drivaaxlarna. Där rök veckopengen.


Bild
Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"
Användarvisningsbild

Fartblind
Inlägg: 410
Blev medlem: onsdag 25 augusti 2004 16:27:59
Ort: Bergkvara
InläggPostat: måndag 16 november 2009 06:55:44
jag har bara lyckats spräcka och smälta kolvar...

Bild

Bild


Racer
Inlägg: 619
Blev medlem: måndag 01 september 2003 22:30:58
Ort: Kalmar
InläggPostat: måndag 16 november 2009 12:47:50
Hallon skrev:
Gr0w skrev:Har inga schyssta bilder men har lyckats med att knäcka diffen på min gamla alfa gtv så den såg ut som Mackans diff när jag var klar. Har lyckats få ett väldigt otäckt ljud i min r33 gtr troligen vevlager ras (jag åkte ifrån frosths Legnum iallafall). Jag har fått vevlager ras på mellan 5-6 b18 motorer och rasat cirka 10st m40 låder på min gamla A-traktor och min nyaste bil har jag lyckats köra sönder 2 stycken bränslepumpar på under 2 månaders tid bil jäveln käkar pumpar till frukost säkert fler ras men kommer inte på dem nu



325 Turbo sade ju upp sig på Blackracet [smilie=icon_thumleft.gif]


Nja det var bara startmotorn som sa upp sig och kylaren som svällde
Bild
R33 GT-R
E30 325 Turbo
E36 318IS
Alfa Romeo 156 2,0ts

Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"


Racer
Inlägg: 619
Blev medlem: måndag 01 september 2003 22:30:58
Ort: Kalmar
InläggPostat: måndag 16 november 2009 12:49:11
Aceto skrev:
Gr0w skrev:Har inga schyssta bilder men har lyckats med att knäcka diffen på min gamla alfa gtv så den såg ut som Mackans diff när jag var klar. Har lyckats få ett väldigt otäckt ljud i min r33 gtr troligen vevlager ras (jag åkte ifrån frosths Legnum iallafall). Jag har fått vevlager ras på mellan 5-6 b18 motorer och rasat cirka 10st m40 låder på min gamla A-traktor och min nyaste bil har jag lyckats köra sönder 2 stycken bränslepumpar på under 2 månaders tid bil jäveln käkar pumpar till frukost säkert fler ras men kommer inte på dem nu



Problemet ligger inte hos dina fordon, du är en mästare på att köra ner grejer =D

haha du ligger inte långt efter
Bild
R33 GT-R
E30 325 Turbo
E36 318IS
Alfa Romeo 156 2,0ts

Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"
Nästa

Återgå till Offtopic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron