Värsta raset / Värsta avåkningen!

Snack som inte platsar någon annanstans..
Användarvisningsbild
ledamot
Inlägg: 148
Blev medlem: torsdag 25 oktober 2007 23:33:45
InläggPostat: måndag 16 november 2009 21:30:29
Tyvär har jag inte kvar bilden.. men men

Jag har ju då var med i en avåkning med min lätta Mc som jag hadde en gång i tiden.

Va ledig från skolan å det va superfint väder.. och jag va så glad att jag hadde tagit ut hojjen 3dagar innan.. så jag tog en sväng.. körde mot kläckebärga och på kläckebärga missbedömde jag en sväng och swish ut i stenmuren.. jag landade som tur va på gräsplätten som var mellan vägen och stenmuren.. men hojjen blev totalkvaddad framgafflen hade gått av på enna sida och va graftigt böjd.. oändligt med plastbitar läg överallt på vägen och det såg ut somm ett slagfällt.. klantig som ja va så glömde jag ju mobilen hemma [smilie=drunken_smilie.gif] .. men så komm de en bil.. men inte stannade den bilen utan bara fortsätter förbi.. förvånd och arg så ställer jag mig nu mitt i vägen och vevvar när nästa bil kommer.. han stannade så snält så.. och ringde larmcentralen och wips så va man på sjukan.. efter 6 timmars omplåstrande så fick man åka hem med en skaddad axel och en inre blödning i jumsken.. GUD VAD TUR MAN KNA HA ALLTSÅ!!! 8)
Användarvisningsbild
ledamot
Inlägg: 20541
Blev medlem: tisdag 03 juni 2003 17:32:02
Ort: Kalmar
InläggPostat: onsdag 18 november 2009 08:34:13
Bild

Smälte hål i en kolv 2001.
Eldade upp halva bilen 2002.
Krökte stakarna och spräckte blocket 2004.

Finns bilder här: http://240glt.com/haverier/

Sen fortsatte jag, körde hål i ett block till pga. kroknande stakar.
Sen köpte jag min 760, där gick staken i tvåans cylinder av. Halva staken gick ut genom sidan på motorn, andra halvan slog av mellanaxeln, som i sin tur fortsatte bakåt, ut genom motorn och slog hål i konvertern. Rester av kolven slog sönder toppen. Hela motorn inklusive lådan fick kasseras!
De bilderna orkade jag aldrig lägga upp på min lilla haveri-sida.

Jag har inte byggt någon motor sedan dess.
/Kent

MegaSquirtad Volvo 240GLT -82 och en 760, men mest en blå Kronan.
Bild
Användarvisningsbild

Övningskörare
Inlägg: 47
Blev medlem: söndag 08 juni 2008 11:44:28
Ort: Lindsdal
InläggPostat: onsdag 18 november 2009 23:14:18
Hahah lite surt eller! =D
Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"

Medlem 2011
Inlägg: 1004
Blev medlem: onsdag 21 april 2004 22:20:06
Ort: Red Street
Jag rullar i:
BMW, Porsche och VW.
InläggPostat: torsdag 19 november 2009 00:37:24
Inget större ras, men rätt spektakulärt vid tillfället...

Efter at ha harvat runt på div banträffar i några år tyckte jag att det var läge att uppgradera och börja med racing. Så 00 köpte jag mig en Alfa GTV med vagnsbok, bur, stol, trimmad motor, bättre bromsar och allt det där. Jag började genast tävla och kom toksist, bilen hade inte ett rätt... Den låste upp bakbromsarna redan vid måttliga inbromsningar (jag vet hur det är att färdas på kläckeberga i 90 graders driftvinkel, sittandes i passagerarstolen), den understyrde värre än en Saab 900 ut ur kurvor och Miator var snabbare rakt fram (trots större förgasare, portad topp, högkompskolvar, extraktorgrenrör och värre tändning).

Efter ett par år hade en hel del sorterats ut och jag hade börjat lära mig att sätta det där med överlevnadsinstinkt åt sidan när det kom till banåka, så jag var i alla fall inte toksist längre, bara ibland de sista... Visa män rådfrågades, och efter ett tag kom vi fram till att motorn, och specifikt då tändningen var boven till prestandadriften. Reglementet jag körde efter då gav straffvikter för programerbar tändning och bränslesprut, så när en racekollega erbjöd ett GEMS programerbart tändsystem nappade jag direkt. Webrarna fick sitta kvar ett tag till, så jag lockade Björn (som numera hjälper Totte) med ett Megasquirt om han hjälpte mig att montera och sortera. Han tittade misstänksamt på Alfan, men eftersom MS-systemet var nytt och spännande (jag var otroligt nog med och beställde i den första batchen som gjodes) gick han med på det. Sucker...

Vi höll till hemma i föräldrarna villagarage, mitt i Smedby. Det var rätt lugnt, alla grannar var själva intresserade eller rätt härdade... Efter att ha knåpat dit en spjällägesgivare ifrån en Sierra och letat reda på en lämplig tändkurva att utgå ifrån började labbandet. Björn satte sig tillrätta med datorn i knät och jag vred på nyckeln, och bilen bara startade med ett ljudligt brölande. Fan vilka kungar vi var... Helt perfekt gick den ju inte, så jag fick sitta och smådutta på gasen hela tiden för att hålla liv i den, men det var ju OK så där till att börja med. Men så, efter några minuter så kände jag plötsligt hur den bara ... dog under mig. Björn tittade undrande upp. –Vad gjorde du? undrade han samtidigt som fingrana for över tangenterna för att ändra något. På det igen och bilen startade galant. We rule! I fem minuter... –Hmmm, den börjar nog få upp arbetstempen. Om vi ändrar här... Japp, så var det, den startade. Men nääää, några minuter senare försvann den igen. Så där höll det på i knappt en timme, och Björn började se mer och mer frustrerad ut. Allt ändrades, upp och ner, fram och tillbaka, men felet bestod. Till sluta av med råtröttnade även jag, så när bilen dog skrek jag BILJÄVEL, stampade gasen i botten och vred på startnyckeln...

När ringadet i öronen lagt sig såpass att vi kunde höra vad den andre sa, och även farsans undrande om det inte var läge för skroten nu, som hånfullt kom innifrån huset, inspekterade vi skadorna. De var få, men imponerande:
Bilagor
IMG.jpg
Apropå Springsteens "Racing in the street":

One of his best songs. The strips change, the cars change, the girls change. The heartache, the racing and the song stays the same...

Medlem 2011
Inlägg: 1004
Blev medlem: onsdag 21 april 2004 22:20:06
Ort: Red Street
Jag rullar i:
BMW, Porsche och VW.
InläggPostat: torsdag 19 november 2009 00:38:01
Vi snackar århundradets baktändning här... Vi var milt uttryckt deppiga efteråt och satt och hängde på staketet utanför huset när en okänd man kom ut ifrån ett av grannhusen. Var det möjligen vi som höll på med bilen? Inte nu längre... blev det aningen nedstämda svaret. –Vad bra, då kan jag försöka få min skotträdda hund att försöka uppträda normalt igen.
Vi skämdes en aning där och då...

Killen som sålt mig denna fullracedämpare bara några månader tidigare var djupt imponerad när han såg vad jag gjort med den: -Om du lyckas få ner all den där kraften i backen kommer din bil att gå fort! Var hans uppmuntrande kommentar när jag skulle betälla en ny dagen efter smällen... Det hände mer senare, men det tar jag en annan kväll
Apropå Springsteens "Racing in the street":

One of his best songs. The strips change, the cars change, the girls change. The heartache, the racing and the song stays the same...
Användarvisningsbild
Medlem 2011
Inlägg: 2260
Blev medlem: söndag 23 juli 2006 17:42:16
Ort: Gothenburg
Jag rullar i:
Porsche GT3 RS & Taycan
InläggPostat: torsdag 19 november 2009 17:41:51
haha P.P! du kan skriva en bok om alla dina historier med den bilen :)
www.bramstedt.se

ECCC Medlem #2
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 734
Blev medlem: onsdag 18 augusti 2004 09:47:12
Ort: Oskarshamn
InläggPostat: torsdag 19 november 2009 23:33:13
hm ja några av mina ras.

efter att jag rasat kopplingen på blackracet 07 så byttes det koppling på bilen samt byggde om tryckrören lite, missade dock tyvärr att original tryckröret låste en plugg i toppen där fördelaren sitter på vissa modeller. men ut å provkörde kopplingen slirade lite då det var en klenare för den låg på hyllan å hade inte råd med en ny å kom lite rök vid fötterna så tänkte aha från kopplingen men kollade upp då i backspegeln å kunde inte se bakåt av all rök, slog då av tändningen å öppnade huven å allt under huven stog i lågor, fram med trasor å diverse å försökte släcka allting å rev bort huvisolering å dyligt med händerna så fick elden släckt samt lite små brända händer. resultatet av denna brand å stora blunder var massa smälta slangar, kablar samt att 1ans vevlager gått men allt det åtgärdades efter att bilen stått i typ en månad för brist av motivation sen var den klar att köras igen. sen senare det året plockade man en växellåda och då fick bilen stå.

till 08a byttes låda mot den som sitter i så då höll det men instället första ggn den kördes på strippen i v-vik så ville en stake titta ut genom blocket i tredje repan så då var det året kört.
finns mkt mer som hänt me denna skitbilen men nu värkar den håla iaf :)
Saab 900 -94 Liket
Saab 9-5 2.3T Kombi
http://www.garaget.org/tobben86
www.tbracing.se
Användarvisningsbild

Övningskörare
Inlägg: 47
Blev medlem: söndag 08 juni 2008 11:44:28
Ort: Lindsdal
InläggPostat: måndag 23 november 2009 01:12:42
tobben86 skrev:hm ja några av mina ras.

efter att jag rasat kopplingen på blackracet 07 så byttes det koppling på bilen samt byggde om tryckrören lite, missade dock tyvärr att original tryckröret låste en plugg i toppen där fördelaren sitter på vissa modeller. men ut å provkörde kopplingen slirade lite då det var en klenare för den låg på hyllan å hade inte råd med en ny å kom lite rök vid fötterna så tänkte aha från kopplingen men kollade upp då i backspegeln å kunde inte se bakåt av all rök, slog då av tändningen å öppnade huven å allt under huven stog i lågor, fram med trasor å diverse å försökte släcka allting å rev bort huvisolering å dyligt med händerna så fick elden släckt samt lite små brända händer. resultatet av denna brand å stora blunder var massa smälta slangar, kablar samt att 1ans vevlager gått men allt det åtgärdades efter att bilen stått i typ en månad för brist av motivation sen var den klar att köras igen. sen senare det året plockade man en växellåda och då fick bilen stå.

till 08a byttes låda mot den som sitter i så då höll det men instället första ggn den kördes på strippen i v-vik så ville en stake titta ut genom blocket i tredje repan så då var det året kört.
finns mkt mer som hänt me denna skitbilen men nu värkar den håla iaf :)




Dra gärna upp lite bilder om du har =)
Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"
Användarvisningsbild
vice ordförande
Inlägg: 5602
Blev medlem: onsdag 29 oktober 2003 22:08:35
Ort: Kalmar
InläggPostat: torsdag 26 november 2009 19:36:26
Men det är ju mer än en grejj som hänt med ens bilar igenom åren....

Trimmat med originalgrejjer kan bli såhär:

Bild

Bild

Bild




Sedan stoppar man dit starkare kolvar och då kan man trimma lite till, tills detta sker:


Bild

Bild



(Finns mer att bjuda på, bara frågan om det finns på kort)
ECCC Medlem #9

Saab 9-5 2,3T / 9000 2,3t
Opel Rekord 2,0i / Rekord 2,3T / Astra 1,6i
Användarvisningsbild

Övningskörare
Inlägg: 47
Blev medlem: söndag 08 juni 2008 11:44:28
Ort: Lindsdal
InläggPostat: fredag 11 december 2009 11:48:08
AJ jävlar! dra år helvete! =D
Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"
Användarvisningsbild

Helvild
Inlägg: 1773
Blev medlem: måndag 03 november 2003 19:50:12
Ort: Kalmar
InläggPostat: fredag 11 december 2009 18:09:57
hmm... 2 bakaxlar på förstabilen (760 automat) 3 diffar 6 drivaxlar, 3 M47 lådor, 3 M56H lådor, i B230F pga lite olja vid besiktning. är väl i stora drag de som gått åt..
Audi A4 TDI -97
745+2,5tdi= Svenskt stål med tyskt hjärta.
BPU-kittad 740 turbo
Suzuki samuraj,
Biltransporter utföres i mån av tid.


Glidare
Inlägg: 58
Blev medlem: torsdag 08 februari 2007 21:27:23
Ort: Kalmar
InläggPostat: onsdag 16 december 2009 22:46:33
Bild
Bild
Bild
Bild

Rycka lite kryckan åde!
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 515
Blev medlem: lördag 03 februari 2007 12:32:47
Ort: Världsmetropolen Lindsdal
InläggPostat: onsdag 16 december 2009 22:52:39
Haha! Jag undrar vad som är så intressant på den vinröde ful-tysken :lol:
Mitsubishi Lancer Evolution III GSR
Team KRÄNGHÄNG.. goes sideways... gets wasted!
Användarvisningsbild

Övningskörare
Inlägg: 47
Blev medlem: söndag 08 juni 2008 11:44:28
Ort: Lindsdal
InläggPostat: onsdag 16 december 2009 23:06:03
tror de är den avkapade kofångan =D
Team Kränghäng "Drifting is from Japan Kränghäng is from Sweden"
Användarvisningsbild

Racer
Inlägg: 515
Blev medlem: lördag 03 februari 2007 12:32:47
Ort: Världsmetropolen Lindsdal
InläggPostat: onsdag 16 december 2009 23:13:53
Vid tidpunkten då bilden togs så hade den avmonterat sig själv helt :lol: [smilie=icon_thumleft.gif]
Mitsubishi Lancer Evolution III GSR
Team KRÄNGHÄNG.. goes sideways... gets wasted!
FöregåendeNästa

Återgå till Offtopic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron